www.signis.lv

skrienu, lasu grāmatas, ēdu mājās un vēl simts un viena lieta

Rīta deva

28/08/2008 iekš padomi

surikats.jpgKatru rītu. Gluži kā vecmāmiņa vai baktēriju upuris ar tabletēm. Katru rītu pa vienai, vai sūdīgākos rītos pat vairākas. Rakstot šo blogu un interesējoties par veselīga dzīves veida tēmām esmu uzzinājis ka tādu vajag katram. Protams, nevis tabletes, bet uzmundrinājumu no rīta. Lai diena izdotos un pietiktu visam spēks. Kādam tas var būt sekss, auksta duša vai rīta skrējiens. Kādam viss kopā. Bet mūsdienu pasaulē seksam mēs esam par slinku, aukstai dušai par maz saules, un rīta skrējienam laiku atlicināt var tikai tādi kas ceļas vai iet gulēt sešos. Tāpēc vajag ko vienkāršāku.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

„Priecājaties par savas jaunības spēku un skaistumu, un tās dāsni dotām iespējām. Bet es tā pat zinu, ka jūs to sapratīsiet tikai tad, kad par šīm jaunības dienām varēsiet stāstīt pasakās saviem mazbērniem. Un ticiet man, pēc divdesmit gadiem jūs skatīsieties fotogrāfijas un būsiet spējīgs vienīgi atcerēties, cik daudz jums bija iespēju  un cik jūs tomēr satriecoši izskatījāties.

Jūs nemaz neesat tik resns, kā esat iedomājies.

Un neuztraucaties par nākotni. Vai arī uztraucies, bet zini ka tā pienāks pati un visām dzīves situācijām jūs tā pat nebūsiet gatavi, jo reālo problēmu iespējām ir tendence nekad nenonākt uztraukto prātos, bet piezagties no mugurpuses kādā garlaicīgā trešdienas pēcpusdienā.

Katru dienu paveiciet vienu lietu no kuras jūs baidāties. Dziediet.

Saudzējiet citu cilvēku sirdis. Nepieviliet tos kuri ir tādi pret tavējo. Netērējiet laiku apskaužot un esot greizsirdīgs. Kādu brīdi jūs esat priekša, kādu brīdi jūs esat aizmugurē. Ceļš ir garš un tā beigās jūs būsiet tikai pats ar sevi. Atcerieties komplimentus, kas jums ir teikti un aizmirstiet aizvainojumus. Un ja jums tas izdodas, pasakiet man kā. Glabājiet vecas mīlestības vēstules un izmetiet rēķinus.

Nejūtaties vainīgi, ja jūs nezināt ko jūs gribat no savas dzīves sasniegt. Lielākā daļa interesanto cilvēku kurus es zinu esot divdesmit gadus veci nezināja ko viņi grib sasniegt un daži paši interesantāki pat četrdesmit gados vēl nezin.

Staipieties. Rūpējaties par saviem ceļiem, jums tie pietrūkst kad to vairs nebūs.

Varbūt jūs jau esat precējies, varbūt neesat un nekad nebūsiet precēti. Varbūt jums ir bērni, varbūt jums drīz būs. Varbūt jūs izšķirsieties pēc divdesmit gadiem, vai arī dejosiet ar mazbērniem disko mūzikas pavadībā savā 75. gadu jubilejā. Lai arī ko jūs darāt pārāk daudz sevi neslavējiet, kā arī nepeliet. Jūsu izvēlei ir 50/50 iespējas. Gluži tā pat kā visiem citiem.

Lepojoties ar savu ķermeni. Izmantojiet to visos iespējamos veidos. Nekaunaties no tā un neņemiet citu cilvēku domas vērā tā sakarā. Tas ir lieliskākais instruments kāds jums jebkad būs pieejams. Dejojiet, pat ja jums nav citu iespēju, kā vien divi kvadrātmetri vannas istabā. Lasiet norādes, lai arī tām nekad nesekojat. Nelasiet glancētos modes žurnālus, tie jūs padarīs tikai dusmīgus.

Iepazīstaties ar saviem vecākiem. Jūs nekad nezināt kad viņi jums vairāk nebūs. Esiet laipni pret saviem brāļiem un māsām. Tie ir visvairāk saistīti ar jūsu pagātni un visticamāk ir vispiemērotākie lai būtu jums netālu nākotnē. Saprotiet ka draugi nāk un iet, bet ar ģimenes saitēm būsiet saistīti vienmēr. Strādājiet pie tā, jo vecāki jūs kļūsiet, jo vairāk jums būs vajadzīgi cilvēki kuri jūs pazina jaunus.

Samierinieties ar nešaubīgām patiesībām. Viss kļūst dārgāks un politiķi melo. Un jūs arī kļūstat tikai un vienīgi vecāks. Un tad kad jūs tāds būsiet, jūs sapņosiet par to kad jūs bijāt jauns, zāle bija zaļāka, cenas bija samērīgas, politiķi godīgi un bērni respektēja savus vecos. Respektējiet savējos.

Nepaļaujaties ne uz vienu. Jums var būt labs noguldījums vai turīgs laulātais draugs, bet jūs nevarat zināt kad viens vai otrs var būt prom.”

Šis teksts ir mans atreferējums no Mary Schmich 1997. gada Chicago Tribune slejas, kas jau kļuvusi par leģendāru un Baz Luhrmann to remiksējis savā filmā par Romeo un Džuljetu. Kāpēc tas būtu jālasa vai jāklausās jums? Tāpēc ka septiņās minūtēs tiek pateiktas svarīgākās dzīves patiesības un šī dziesma man kalpo par rīta seksu, aukstu dušu, skrējienu, cigareti, kafiju, devu vienlaicīgi. Varbūt tev arī noder.

13 komentāri pie “Rīta deva”

  • Kaspars
    29/08/2008 13:23

    //filozofiju nelasīšu, bet ja jau blogs par skriešanu, tad…

    alloha, beidzot nopirku skriešanas butes, nu varu atkal aktīvi atsākt skriet :D neesmu skrējis kādus 2 mēnešus, tiesa esmu ieguvis jau visnotaļ pieņemamu formu, vari ieteikt kādu treniņu programmu, jo nevēlos vairāk pats izdomāt “šomēnes skriešu katru rītu 3km, ne metru vairāk, ne metru mazāk”, jo tas neko nedod :( kā nevaru garos noskriet tā nevaru…

  • Signis
    29/08/2008 13:53

    Ko tu gribi panākt? Veselības uzturēšanu vai domā kādu mērķi noskriet uzlikt? No tā ir atkarīgs kas jādara. Veselībai tev pietiks pa trīsdesmit minūtēm trīs reizes nedēļā. Vismaz trīsdesmit minūtes. Ātrumam un attālumam ir pakārtota nozīme. Bet ja gribi kādos mačos piedalīties, tad man jāzin cik gara tur būs distance.

  • Kaspars
    29/08/2008 15:18

    Es arī gribu pusmaratonu skriet, un tikt tajā jūsu izredzēto klubiņā =)

  • Armands
    29/08/2008 15:20

    3x nedēļā 30 minūtes veselībai – tā ir laba ziņa. Man gandrīz vai tā bija vasarā. Ziemā nekas nesanāks, kājas slīd…
    Toties tā vietā tagad 2x nedēļā tenisu spēlēšu…

  • Signis
    29/08/2008 15:41

    Jebkāda fiziska aktivitāte vismaz 30min gara, kas liek ķermenim sākt svīst, ir veselībai baigā vērtē. Viss kas tur labāk notiek – sirds stiprāka, smadzenes strādā labāk, asins vadi tīrās. Te par šo jau varētu stundām stāstīt.

  • Signis
    29/08/2008 15:42

    Nemaz nerunājot par to ka jautrāk ap dūšu paliek.

  • Signis
    29/08/2008 15:44

    Kaspar, mums nav izredzēto klubiņš. Jebkurš tur var iekļūt. Paskaties http://www.noskrien.lv un tur ir forma kas jāaizpilda. Vai arī ja negribi pildīt, vienkārši uzzsit mailu par to ka gribi, cik bieži skrien, kādi plāni un tā. Un speciāli priekš iesācējiem pēc pāris nedēļām sākšu rakstīt par treniņu plāniem gan maratonam, gan pusmaratonam, tā kā stay tuned.

  • Kaspars
    29/08/2008 15:59

    anyway, es pats gribu trenēties uz pusmaratonu, lai varētu ar biedriem arī kādās sacenēs piedalīties =)

  • Kaspars
    29/08/2008 20:13

    ok, pieteicos :) gaidu rakstus, varbūt vari pateikt pirmajai dienai treniņu, jo rītdien vai parīt esmu ieplānojis atsākt. :)

  • Kaspars
    29/08/2008 20:17

    ā, vnk tad tu saki, ka jāskrien ne mazāk kā pusstunda, lai tas labvēlīgi iespaidotu organismu? :) ok, tad sākumā paskriešu pusstundu. ar nepacietību gaidīšu Tavus treniņu plānus! :) :thumbsup:

  • mošķis
    31/08/2008 22:04

    Kaspars Piedalīties vari arī jebkurās citās citās sacensībās, ne tikai 1/2-maratonā, kaut vai 1/8-daļa no maratona, vai vēl mazāk, tik piesaki sevi kā kluba VSK Noskrien kluba biedru :) Man tāpat notika debija, pēc ilga pārtraukuma Kuldīgā :) Jo uz neko vairāk es nebiju gatavs :) Man tā bija kā uzdrīkstēšanās parādīt sevi un citus apskatīt :)

    Ja par Tavu programmu …. nu tur būs kaut kas no Sigņa, tad jau sagaidīsi. Katrā gadījumā, iesācējam princips ir viens, nevis distances garums, bet gan minūtes kustībā. Ja nevari paskriet, ej fiksā solītī. Es iesākumā pieturos pie viena principa, skrienu tādā ātrumā, lai varētu sarunāties ar savu skriešanas partneri.
    Esmu manījis Liepājas Piejūras parkā agri no rītiem, visai apaļīgus vīrus ātri pārvietojoties pa parku un viņi bija vēl vairāk nosvīduši par mani, lai gan biju skrējis daudz ātrāk. Kaut kur esmu lasījis, ka soļošana vēl vairāk svaru samazina :) Bet ko nu es te par to soļošana, skriešana mūsu mērķis ! :) Ar to skriešanu ir tāpat. Ja jūti, ka vari normāli izturēt 10 minūtes, skrienot, nākamajā treniņā pieliec pāris minūtes klāt. Un tā uz priekšu. Pēc skrējieniem neaizmirsti izvingroties, gan uz staipīšanos, gan uz elpošanu.

  • mošķis
    31/08/2008 22:24

    Armands labs jautājums, kurā pusē dzīvojies un kādi ir mērķi skriešanā?

    It kā jā, skriešana pa ziemu ir apgrūtinoša, arī kājas slīd, un auksti varētu būt, bet to var aizstāt ar slēpošanu, ja esi laukos un sniegs ir. Var jau spēlēt arī basketu, bet vai ar 2x pa nedēļu pietiek, tas ir labs jautājums.

    Mans ziemas plāns tomēr ir saistīts ar to pašu skriešanu, jo plānoju skriet maratonu nākamā gada rudenī un ziemā ieskrietais ir ļoti svarīgs. Droši vien neskriešu laukā pie -20C temperatūras, bet ja būs siltāks un parkā ar apgaismojumu viss būs ok + slapjdraņķis netraucēs sētniekiem iztīrīt sniegu, noteikti skriešu. Šeit ātrums nav svarīgs, kilometrāža vēlāk pat ļoti noderēs. Tāds mans skats uz dzīvi :)

  • Dienas deva
    07/07/2011 14:47

    Lai būtu laba diena, no rītiem ir svarīgi iegūt nelielu smieklu devu, tas palīdz visai dienai ar labu garstāvokli.

Atstāt komentāru

-